Monday, February 4, 2013

مهدی خزعلی درخواست پدرش برای اعلام برائت از موسوی و کروبی را رد کرد


چکیده :بیش از سه ماه است که مهدی خزعلی در بازداشت هستند و به جز دو هفته اول که دو جلسه بازجویی داشتند دیگر هیچ بازجویی ای نداشته اند. بازجو (مامور اطلاعات) چندین بار گفته است که ما با ایشان دیگر کاری نداریم و پرونده دست قوه قضائیه است و از طرفی قوه قضائیه می گوید دست ما نیست، دست وزارت اطلاعات است. تا به حال هیچ گونه اتهامی به خودشان و یا به ما اعلام نشده است....

کلمه-زهرا صدر: فرزند مهدی خزعلی، زندانی سیاسی که بیش از سی و شش روز است که در بند امنیتی ۲۰۹ در اعتصاب غذای تر به سر می برد می گوید: بیش از سه ماه است که ایشان در بازداشت هستند و به جز دو هفته اول که دو جلسه بازجویی داشتند دیگر هیچ بازجویی ای نداشته اند. بازجو (مامور اطلاعات) چندین بار گفته است که ما با ایشان دیگر کاری نداریم و پرونده دست قوه قضائیه است و از طرفی قوه قضائیه می گوید دست ما نیست، دست وزارت اطلاعات است. تا به حال هیچ گونه اتهامی به خودشان و یا به ما اعلام نشده است.
حدود دو هفته ی پیش کلمه خبر داده بود که آیت الله ابوالقاسم خزعلی به همراه همسر و دخترش با فرزند زندانی خود مهدی خزعلی در زندان اوین دیدار کردند. و حالا فرزند مهدی خزعلی می گوید که آیت الله خزعلی از پسرش خواسته که از میرحسین و کروبی و جنبش سبز مردم ایران اعلام برائت کند تا آزاد شود. درخواستی که ظاهرا مورد پذیرش فرزند زندانی قرار نگرفته، زیرا وی همچنان در زندان و در اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می  برد.
مهدی خزعلی متولد ۱۳۴۴ در قم، پزشک متخصّص چشم پزشکی، فرزند آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی، مدیر انتشارات حیّان و بنیان‌گذار مؤسّسه فرهنگی انتشاراتی اباصالح است. او که تاکنون شش بار بازداشت شده است، نهم آبانماه سالجاری در جلسه سرای اهل قلم که بمنظور سالگرد تسخیر سفارت امریکا برگزار شده بود بازداشت و تاکنون در بازداشت بسر می برد. وی نزدیک به دو ماه است که به انفرادی بازگردانده شده است.
گفت و گوی کلمه با فرزند مهدی خزعلی را با هم می خوانیم:
آخرین خبری که از پدر دارید چیست؟
آخرین ملاقاتی که با ایشان داشتیم هفته پیش بود که به شدت نحیف شده بودند و توان راه رفتن هم به خوبی نداشتند.
آیا همچنان در اعتصاب غذا هستند؟
بله. در تماس اخیری که داشتند، گفتند که همچنان در اعتصاب غذا هستند، در این سی و شش روز، بیش از بیست کیلو از وزن خود را از دست داده اند. و گرچه از لحاظ روحی همچنان مثل همیشه قوی بودند اما از لحاظ جسمی به شدت ضعیف شده بودند. تا به حال پدر را آنقدر نحیف و تکیده ندیده بودیم.
خبر دارید که ایشان تحت نظر پزشک هستند یا خیر؟
اصلا رسیدگی به ایشان وجود ندارد. نه به بهداری می برند و نه رسیدگی پزشکی می کنند. پدر ما را در سلولی انداخته اند و کاری با وی ندارند و حتی برای غذا دادن هم در سلول را باز نمی کنند.
پس بازجویی ندارند، خب چه دلیلی را برای نگهداشتن عنوان کرده اند؟
خیر هیچ بازجویی ندارند. الان بیش از سه ماه است که ایشان در بازداشت هستند و به جز دو هفته اول که دو جلسه بازجویی داشتند دیگر هیچ بازجویی ای نداشته اند. بازجو (مامور اطلاعات) چندین بار گفته است که ما با ایشان دیگر کاری نداریم و پرونده دست قوه قضائیه است و از طرفی قوه قضائیه می گوید دست ما نیست، دست وزارت اطلاعات است. تا به حال هیچ گونه اتهامی به خودشان و یا به ما اعلام نشده است.
از ملاقات آیت الله خزعلی با مهدی خزعلی بگویید.
در این ملاقات که پدرم با پدر بزرگم داشتند و در مقابل دوربین ها هم بوده، پدربزرگم از پدر خواسته اند که از آقایان موسوی و کروبی و جنبش سبز اعلام برائت کنند و پدر را نصیحت کرده اند.
پیش از این گفته شده بود که بر خانواده ی شما فشارها زیاد شده، آیا این فشارها همچنان وجود دارد؟
بله برای سه نفر از اعضای خانواده (همسر، دختر و پسر مهدی خزعلی) پرونده درست کرده اند. چند روز پیش محمد صالح را چندین ساعت در وزارت اطلاعات بازجویی و تهدید کرده اند.
بازجویی و تهدید در باره ی چی؟
بازجویی درمورد خبرهایی که منتشر شده بود و تهدید کردند که نباید مصاحبه ای انجام شود. محمدصالح را احضار کرده اند به وزارت اطلاعات.
برای این احضار چه دلیلی آوردند؟
در ظاهر که خبرهایی بود که در رسانه ها به خصوص کلمه و روز آنلاین منتشر شده بود و در آخر هم اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی وارد کردند که او تاکید کرده که “من معتقد به نظام و ولایت فقیه هستم و این اتهامات را قبول ندارم”. طی این مدت هیچ ابلاغی به پدر منوط بر تمدید بازداشت موقت نشده و حتی از دادن کاعذ و خودکار به پدر برای اعتراض به بازداشت خودداری میکنند.همین شده که بیش از دوماه است که مهدی خزعلی بدون هیچ گونه حکم قانونی بازداشت هستند و ما بسیار نگران وضعیت ایشان هستیم.

No comments:

Post a Comment