Wednesday, November 7, 2012

مرخصی درمانی حسین رونقی ملکی

ندای سبز آزادی:سیدحسین رونقی  ملکی، وبلاگ نویس محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین به مرخصی درمانی آمد.
حسین رونقی ملکی به دلیل وضعیت حاد کلیه هایش در مرخصی درمانی به سر می برد که برای کمک به زلزله زدگان آذربایجان عازم این مناطق شده و به همراه تعدادی دیگر از امدادگران داوطلب بازداشت شد.
وی در نامه هایی اتفاقات رخ داده بر امدادگران داوطلب بازداشت شده را تشریح کرده بود.حسین رونقی ملکی در نامه ای به رهبری نوشته بود:آنچه بر امدادگران و نیروهای داوطلب و مردمی رفت یکی از تاسف بار‌ترین پرونده‌ها در اسناد قوه قضایی جمهوری اسلامی است. آیا شما باور می‌کنید که هنوز هم امدادگران بازداشت شده را تهدید و وادار به سکوت می‌کنند تا از حقوق خود دفاع نکنند و از ظلم‌ها و قانون شکنی‌ها پرده برندارند. پیش از آن نیز در اداره اطلاعات تبریز و پلیس اطلاعات و امنیت به عقاید بسیاری از امدادگران توهین شد، روزهای بسیاری را به صورت غیرقانونی و بدون تفهیم اتهام در بد‌ترین وضع و زیر فشارهای غیر انسانی در بازداشت به سر بردند. بازجویان به تفتیش عقاید پرداختند و با ورود به خصوصی‌ترین مسایل امدادگران آن‌ها را وادار به اعترافات غیرواقعی و خلاف کردند. ضرب و شتم امدادگران برای کسب اعترافات غیرواقعی از تلخ‌ترین رخداد‌ها بود و تلخی آن در سوابق برخورد نهادهای اطلاعاتی، امنیتی فراموش نخواهد شد.

No comments:

Post a Comment