![]() |
| Add caption |
متأسفانه ایران روزهای پردردی را در روزهاي پس از انتخابات رياست جمهوري سال 1388 پشت سرگذاشت، روزهايي كه در تاريخ اين رژيم ديكتاتور ثبت گرديد و هيچگاه از اذهان مردمان پاك نميگردد. بسياري جوانان عزیز خود را از دست دادند و عده اي نيز راهي زندانها و شكنجه گاههاي مخفيانه شدند.
بعد از انتخابات اتفاقاتی افتاد که واقعا ننگین است. افتادن به جان مردمی که به صورت بسیار مسالمت آمیز در خیابانهای شهر جمع شده بودند و بنا به اصل صریح قانون اساسی (اصل۲۷) كه این حق را به ملت داده است تا هر جا که احساس کردند به حقشان تجاوزشده بتوانند به خیابانها بیایند و اعتراض خویش را به گوش مسئولین برسانند!
ولی چه شد؟
ایا مردم توانستند به این خواسته خود برسند ؟ و اعتراض بدون خشونت خود را ادامه دهند ؟
چه كساني در داخل حاکمیت هستند که از مردم تا این حد وحشت دارند؟
بعد از اعتراض مردم این چه صحنه هایی بود که ما با آن برخورد کردیم؟ برخورد شدید نیروهای سرتاپا مصلح با مردمی که جز حقشان چیزی نمی خواستند!
تیر اندازی و کتک زدن مردم بی گناه و غیر مصلح! طبق تصاویری که مردم با دوربینهای موبایل خود گرفته بودند و این را نمی توان کتمان کرد که بعضی از مأمورین نیروی انتظامی و نظامی در این جنایات دست داشته اند. غیر از نیروهای نظامی افراد شبهه نظامی که به لباس شخصی ها معروف شده اند در این جنایات بسیار دست داشته و به صورت عجیبی مردم را به باد کتک و باتوم گرفته اند من دوباره برایم عجیب است که این افراد از کجا آمده اند؟ چرا دولت هیچ کدام را معرفی یا محاکمه نمی کند؟ چرا همه ارگانهای نظام از وجود چنین افرادی اظهار بی خبری می کند ؟
به قول آقای موسوی مگر آنها از کره ماه آمده اند؟ چرا اسامی و مشخصاتشان هیچ وقت انتشار نمی یابد؟
شرایط زندانتان هم بسیار جالب است. زندانیانتان هم بسیار جالبند! بیشتر روزنامه نگارانی که کارشان رساندن خبر درست به مردم است و خوب این مشخص است که خبر درست به نفع بعضی از آقایان نیست و باید آنها را گرفت و مانند سابق سرکوب کرد.
زندانهایي مانند زندان کهریزک وبسياري ديگر كه هنوز نامي از آنها فاش نشده است، روی زندان ابوقریب و گوانتانامو را سفید کرده است.
وبه تعدادی از دختران و پسران به حیوانوار ترین شکل ممكن تجاوز شده که به دستگاه تناسلی دختران به صورت شدید آسیب وارد شده و پسران را آنچنان شکست روحی داده اند که آنها را خانه نشین کرده اند واقعا متعجب کننده است نظامی که خود را نماینده خدا می داند این بلاها را بر سر فرزندان این خاک و بوم بیاورد این جنایت جنایت کمی نیست هیچ نظام دیکتاتوری این کار و بلا را بر سر مردم خود نیاورده بود که شما اوردید. به تاريخ بنگريد و ببينيد.
من فکر می کنم این اولین باری بود که مسئولین یک دولت از یک جناح مسئولین دولت قبلی از جناح مقابل را محاکمه کرده و فکر می کنم این یک ضربه محکم به بدنه اصلاحات در ایران و از نظر من ديگر حاکمیت اصلاح پذیر نیست!!
براي مثال ميتوان به بستن تمامي راههاي نفوذ اطلاعات و اخبار به داخل كشور توسط حكومت اشاره كرد كه از زمان شكل گيري انقلاب تا به حال به شكل هاي گوناگون ادامه داشته است. كه پس از روز بعد از اين انتخابات اين امر شدت گرفت به گونه اي كه دولت دست به ارسال پارازيت بر روي امواج ماهواره اي نمود.
اگر خبرنگاران چند روز بعد، برخي از نمايندگان مجلس را با پرسش هاي مکرر درباره چرايي نصب سري جديد دکل هاي ارسال پارازيت در حوالي دارآباد تهران مواجه نمي ساختند شايد امروز مبحثي از پارازيت در کشور نبود و مردم مثل قبل نگران نمي شدند و با پارازيت همزيستي مي کردند.
اين بار اما ماجرا به گونه اي ديگر بود، چرا که نمايندگان مردم از نصب دکل ها بي خبر بوده اند که گفته مي شود مي تواند سلامت همه شهروندان را به مخاطره جدي بيندازد. نمايندگان مردم در مجلس هشتم اين بار فکر مي کردند چنانچه بار ديگر همچون موضوع پيامک و قطع گسترده آن در روزهاي پس از انتخابات اعلام بي اطلاعي کنند کار تمام است و ديگر پرسشي نمي شنوند اما کافي بود يک نماينده بپرسد چرا مجلس بي خبر است تا ماجراي پارازيت کليد بخورد.
پس کافي بود در شلوغي و غوغاي آهن ها و آدم ها در کلانشهري که نام پايتخت بر خود دارد يک نگراني به نگراني هايي که معضلات عديده زندگي شهري مثل آلودگي هوا و ترافيک پديد آورده، اضافه شود؛ پارازيت.
واژه اي که خوب مي شناسيمش چرا که همه را به ياد اختلال مي اندازد. پرسش هاي بسياري مطرح شده و بي جواب مانده است.
در همان اثنا بود که رئيس کميته ارتباطات کميسيون صنايع و معادن مجلس خبر داد نمايندگاني را از وزارت دفاع، سپاه پاسداران، وزارت پست و تلگراف و تلفن، وزارت بهداشت و درمان و وزارت دفاع دعوت کرده اند که براي پاره اي توضيحات به مجلس بروند. سپاه پاسداران اما بلافاصله اعلام کرد به علت اينکه قبلاً در جلسات شوراي عالي امنيت ملي شرکت کرده و اين امواج را مطرح نمي داند و در اين جلسه شرکت نمي کند. محمدرضا علي حسيني خبر داد قرار است در مورد مضر بودن امواج پارازيت هاي ماهواره اي بررسي هايي انجام شود. به همين خاطر پيشنهاد شد سازمان انرژي اتمي اين موضوع را پيگيري کند. او نخستين مقام دست اندرکار بود که پارازيت ها را پذيرفت و گفت؛ چنانچه اين فرکانس ها بدون حساب و کتاب باشد مشخص نيست که تاثيرات مخربي نداشته باشد و حتي روي ناوبري هواپيما، دستگاه هاي بيمارستاني و سيستم هاي الکترونيکي تاثير نامناسب بگذارد. اين اظهارات در حالي منتشر شد که پيشتر و در پي حوادث پي درپي هوايي در اواخر تابستان گذشته شايعاتي نظير دخيل بودن پارازيت هاي ماهواره اي در بروز سوانح هوايي نيز به وجود آمده بود که جملگي رد شدند. با انتشار اين خبر و افزايش موج نگراني شهروندان بود که نايب رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس نسبت به تاثيرات مخرب پارازيت هاي ماهواره اي و مخابراتي بر سلامت روان شهروندان تهراني هشدار داد و تاکيد کرد متاسفانه بعد از انتخابات امواج پارازيت هاي مخابراتي به شدت افزايش يافت که مطمئناً براي سلامت تهراني ها نگران کننده خواهد بود. محسني بندپي يادآور شد گزارش هاي واصله نگران کننده است چرا که تحقيقات نشان داده است امواج پارازيت ها تاثيرات مخربي بر اعصاب و روان انسان بر جا مي گذارد. اين نماينده تاکيد کرد اين امواج ممکن است در اثر تداوم، ناشنوايي مزمن را نيز به همراه داشته باشد. التهابات پوستي، سرطان ها، امراض خوني و نخاعي و اختلالات هورموني که بعضاً باعث ناباروري در زنان و مردان مي شوند نيز از جمله اثرات مخرب پارازيت هاي مخابراتي برشمرده شدند.
تهديد سلامتي شهروندان از سويي و اختلال در سيستم هاي الکترونيکي از سوي ديگر باعث شد به زعم نمايندگان چند کميسيون مجلس، مديرعامل شرکت مخابرات ايران نيز لب به اعتراض بگشايد؛ «ارسال پارازيت هاي ماهواره يي بسيار هزينه بر است و بودجه محدود مخابرات اجازه ارسال اين پارازيت ها را به ما نمي دهد. بلندترين دکل هاي شرکت مخابرات 48 متر هستند در حالي که فرکانس هاي پارازيت هاي ماهواره اي داراي طول موجي بيش از يک گيگاهرتز هستند که از سوي دستگاه هاي ديگري ارسال مي شوند. صابر فيضي اما هرگز اشاره اي به دستگاه هاي ديگر يا صاحبان آن دستگاه ها نکرد. پس از اين اظهارنظرها بود که مخاطبان شبکه هاي ماهواره اي ديگر به سختي مي توانستند برنامه هاي شبکه هاي مذکور را تماشا کنند. پيشتر يکسويه نگري رسانه ملي يکي از دلايل اصلي اقبال شبکه هاي ماهواره اي نزد شهروندان ايراني دانسته شده بود.
دکل هاي BTS نصب شده در شهرهاي بزرگ ايران از جمله تهران سبب ساز بروز مشکلات مختلف در بدن و ساختار فيزيولوژيک افراد مانند اختلالات خوني و مغزي مي شوند اما اکنون گويا بر اين دکل ها، پارازيت هاي جديد نيز افزوده شده است تا سلامت جامعه بيش از پيش به خطر بيفتد.
ولي سوال اينجاست که در بحبوبه بحث افزايش پارازيت هاي مخرب ماهواره يي چرا هيچ شخص يا نهادي مسووليت آن را بر عهده نمي گيرد و نهادهاي مرتبط هم به کار دادن تکذيبيه مشغولند؟؟؟
خب البته از سابقه فعاليتهاي افراد در راس حاكميت مشخص است كه چرا بايد هريك از زير بار مسووليت كنار بروند و اظهار بيخبري كنند

No comments:
Post a Comment